NPhl p 4 Tymotka łąkowa (G-208) IgE swoiste (L91)

Kod badania: G-208
Czas oczekiwania na wynik: 10 dni robocze
Materiał: Krew żylna, surowica

Kiedy i w jakim celu
Alergeny pyłku traw i zbóż są w Polsce najczęstszą przyczyną objawów okresowego alergicznego nieżytu nosa i atopowej astmy pyłkowej. U osób uczulonych objawy alergiczne trwają zazwyczaj od drugiej połowy maja do połowy lipca. Główny okres pylenia traw przypada w naszym kraju na czerwiec i pierwszą połowę lipca.

Dzięki diagnostyce molekularnej z wykorzystaniem komponentów tymotki dostaniemy odpowiedź  na  pytanie,  czy  mamy  do  czynienia  z  jednoczesnym  uczuleniem na wiele pyłków traw czy  też  otrzymane  wyniki  są  spowodowane  reakcjami  krzyżowymi.

Do typowych objawów uczulenia  należą te związane z okresowym alegicznym  nieżytem nosa i spojówek:

wodnista wydzielina
świąd, zatkany nos
kichanie
łzawienie, zaczerwienienie spojówek
Przygotowanie do badań
Materiałem do badania jest krew.
Pacjent nie musi być na czczo, należy jedynie unikać posiłków wysokotłuszczowych.
Nie wymaga odstawienia leków sterydowych i przeciwhistaminowych podanych doustnie i miejscowo.
Komponent tymotki łąkowej nPlp 4, jest pozyskany z naturalnego źródła alergenu. Jest nośnikeim reagujących krzyżowo determinant węglowodanowych – CCD. CCD obecne są w alergenach pochodzenia roślinnego (alergenach roślin pylących oraz pokarmach pochodzenia roślinnego), Obecność CCD moze powodować wyniki fałszywie dodatnie, poprzez syntezę p/c IgE anty – CCD, dlatego w przypadku pacjentów uczulonych na tymotkę i z  wysokim poziomem p/c anty- CCD, ale bez diagnostyki z udziałem poszczegółnych komponentów możemy uzyskać niemiarodajne wyniki.

Test wykonywany jest metodą referencyjną ImmunoCAP.  Prawdziwie ilościowy zakres pomiarowy od 0,1-100 kUA / L.