Opis zabiegu

Wiskosuplementacja – zabiegi kwasem hialuronowym na choroby zwyrodnieniowe stawów

Jaki kwas hialuronowy stosujemy w Kids Clinic?

2,2 % o obj. 2 ml – 300zł
Posiada on , jako jeden z niewielu na polskim rynku wysokie stężenie kwasu. Lekarz specjalista – ortopeda, decyduje o ilości iniekcji jednak liczba ta oscyluje w granicach 3-5 iniekcji.

2,5% o obj. 4,8 ml – 600zł
Jest to ampułkostrzykawka, która zawiera bardzo dużą ilość kwasu, dlatego też podawana jest tylko raz (jedna iniekcja). Tylko do stawu kolanowego

Choroby zwyrodnieniowe stawów dotykają około 20 % społeczeństwa. Co raz częściej nie są to tylko starsi ludzie, ale osoby już około 40 r.ż. Choroba zwyrodnieniowa stawów objawia się przede wszystkim zaburzeniem ilościowym i jakościowym chrząstki stawowej. W chrząstce nie ma naczyń krwionośnych czy limfatycznych. Rolę odżywczą pełni tu płyn stawowy, który odżywia chrząstkę w procesie dyfuzji.

kids-clinic-temp

Co to jest hialuronian?

W płynie stawowym występuje hialuronian, który jest związkiem łączącym cząsteczki wody i nadającym stawom odpowiednią ruchomość i sprężystość. Dzięki niemu nasze stawy mogą funkcjonować prawidłowo.

Wiskosuplementacja – zabiegi kwasem hialuronowym

Wiskosuplementacja stosowana w Przychodni Kids Clinic opiera się na wstrzyknięciu kwasu do stawu. Powoduje on zwiększenie lepkości oraz elastyczności płynu maziowego. Po zabiegu poprawia się zdolność amortyzacji a także smarowania a więc zmniejsza się „tarcie”i znikają dolegliwośći bólowe stawów. Na efekt czeka się do kilku tygodni po zabiegu. Wbrew pozorom kwas nie jest lekiem przeciwbólowym. Jego głównym zadaniem jest poprawa jakości płynu maziowego.

Zalety wiskosuplementacji

Główną zaletą zabiegu wiskosuplementacji jest bezbolesność iniekcji. Po zabiegu pacjent może normalnie wrócić do domu. Nie ogranicza on mobilności pacjenta. Różnica odczuwana przez pacjenta występuje już po kilku dniach.

Zlokalizowane w Kaliszu Centrum Zdrowia Dziecka Kids Clinic to nowoczesna placówka medyczna. W zakres świadczonych w niej usług wchodzą zaawansowane zabiegi o niskiej inwazyjności. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje wiskosuplementacja. Przynosi ulgę osobom ze zwyrodnieniem stawów.

Nowoczesna wiskosuplementacja Kalisz

Dostawowa suplementacja kwasu hialuronowego sprawdza się nie tylko u miłośników sportu, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Można ją stosować u seniorów oraz osób po różnego rodzaju urazach. Zdaje egzamin u pacjentów borykających się z nadwagą oraz otyłością oddziałującą negatywnie na stawy. Wśród dokuczliwych objawów, które się u nich pojawiają, można wymienić przede wszystkim dolegliwości bólowe. Ich intensywność wzrasta rano, po dłuższej nieaktywności.

Poza ograniczeniem ruchomości stawów chorzy uskarżają się na obrzęki oraz wysięki. Odnotowują również sztywność oraz trzeszczenie stawów (tzw. krepitacje). W wielu przypadkach skutecznym rozwiązaniem może być zastrzyk kwas hialuronowy Kalisz to miasto, w którym zapisujemy chętnych na tego rodzaju terapię.

Zastrzyki z kwasu hialuronowego Kalisz

Po wiskosuplementację mogą sięgnąć cierpiący na zwyrodnienia stawów o różnym stopniu zaawansowania. Najlepsze efekty widać u pacjentów z pierwszym stopniem zmian radiologicznych w zmienionym chorobowo obszarze. Na dalszych etapach rozwoju schorzenia iniekcje kwasu hialuronowego łagodzą dolegliwości bólowe.

Znaczną poprawę stanu zdrowia przynoszą ostrzykiwania w połączeniu z rehabilitacją. Stosowana samodzielnie wiskosuplementacja minimalizuje stany zapalne błony maziowej, bóle czy krepitacje.