Lekarz prowadzący

Zakres usług

1. Konsultacja i leczenie w zakresie:

• Choroby tarczycy takie jak choroba Hashimoto oraz inne postaci niedoczynności tarczycy, nadczynność tarczycy
  • Niskorosłość
  • Podejrzenie problemów z tarczycą u dzieci
  • Ocena stopnia dojrzewania płciowego oraz jego zaburzeń
  • Diagnostyka zaburzeń metabolicznych

2. Badania laboratoryjne w ramach ubezpieczenia narodowego funduszu zdrowia

• W punkcie pobrań KidsClinic od Wtorku do Piątku w godzinach 10:00-12:00
  • W punkcie pobrań ALAB laboratoria (w godzinach pracy wybranego punktu) – https://www.alablaboratoria.pl/punkty

Badania laboratoryjne można wykonać bezpłatnie za okazaniem skierowania wystawionego przez lekarza przyjmującego w poradni endokrynologicznej dla dzieci nfz w KidsClinic

Endokrynolog dziecięcy NFZ przyjmuje:

Poniedziałki : 10:00 do 14:00
Wtorki: 12:30 do 16:30

Rejestracja telefoniczna pon – pt 7:00 do 20:00

Nr tel +48 510 935 395

W przypadku rejestracji do poradni endokrynologicznej w ramach NFZ potrzebne jest aktywne skierowanie wystawione przez lekarza POZ lub lekarza specjalistę.

Może zainteresować Cię również

Endokrynolog dziecięcy Kalisz

Endokrynologia z zakresu pediatrii to specjalizacja, która zajmuje się diagnozowaniem chorób w przypadku zaburzeń wydzielania hormonów, na przykład przez nadnercza, tarczycę czy przysadkę. Oprócz tego endokrynolog dziecięcy na NFZ bada również problemy metaboliczne. W naszej poradni endokrynologicznej dla dzieci w Kaliszu zapewniamy konsultację z doświadczonym specjalistą, który zadba o właściwą diagnostykę. Warto dowiedzieć się, jak wygląda pierwsza wizyta i kiedy się na nią zdecydować, a także, w jaki sposób się przygotować.

Kiedy warto iść z dzieckiem do endokrynologa?

Na wizytę w poradni endokrynologicznej NFZ warto umówić się po zaobserwowaniu u dziecka konkretnych niepokojących objawów. W dużej mierze poszczególne dolegliwości dotyczą prawidłowego rozwoju, dlatego mogą nieco różnić się w zależności od wieku. Istnieje kilka sygnałów, na które należy zwrócić szczególną uwagę i w przypadku ich wystąpienia udać się do endokrynologa dziecięcego:

• zaburzenia wzrostu — jeśli uważasz, że tempo wzrostu Twojego dziecka jest znacząco opóźnione lub przyspieszone w porównaniu do jego rówieśników, wskazana jest wizyta w poradni endokrynologicznej,
  • nadwaga lub niedowaga — nadmierny przyrost masy ciała lub szybka utrata wagi niezależnie od diety i aktywności fizycznej mogą świadczyć o niewłaściwym wydzielaniu hormonów. Wówczas warto skorzystać z pomocy takiego specjalisty jak endokrynolog dla dzieciw Kaliszu na NFZ,
  • wczesne lub opóźnione dojrzewanie — dobrze jest udać się na wizytę do dziecięcej poradni endokrynologicznej,gdy w wieku około 13-14 lat zaobserwujesz brak objawów dojrzewania płciowego lub, wręcz przeciwnie, zbyt szybkie dojrzewanie płciowe. Dotyczy to problemów z wydzielaniem potu, trądzikiem, rozwojem gruczołów piersiowych czy owłosieniem,
  • objawy skórne — zaburzenia normalne skłaniające do wizyty u endokrynologa dziecięcego na NFZ mogą również objawiać się wysypką niewiadomego pochodzenia, wypadaniem włosów, nadmiernym owłosieniem na ciele czy nawet łysieniem.

Oprócz wspomnianych dolegliwości zalecamy również wizytę w takim miejscu jak poradnia endokrynologiczna dla dzieci na NFZ w przypadku niepokojących zmian w zachowaniu. Do takich objawów zalicza się chroniczne poczucie zmęczenia, płaczliwość, rozdrażnienie, trudności z koncentracją i zapamiętywaniem czy częste robienie drzemek w ciągu dnia mimo ogólnego wyspania. W naszej nowoczesnej placówce KidsClinic w Kaliszu przyjmuje doświadczony endokrynolog dziecięcy na NFZ, który zwraca dużą uwagę na właściwą diagnostykę obejmującą zarówno szczegółowy wywiad, jak i niezbędne badania.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty u endokrynologa dziecięcego?

Odpowiednie przygotowanie do wizyty w poradni endokrynologicznej dla dzieci pomaga w skuteczniejszym diagnozowaniu problemów zdrowotnych i usprawnia przeprowadzenie wywiadu. Dlatego przed umówionym spotkaniem u endokrynologa dziecięcego warto przygotować historię medyczną obejmującą informacje dotyczące chorób rodzinnych, aktualnie przyjmowanych leków, dotychczasowego leczenia czy niepokojących objawów, które zauważysz u swojego dziecka. Co więcej, niezwykle pomocna może okazać się dokumentacja obejmująca wzrost, wagę i obwody ciała z różnych okresów rozwoju.

Oprócz tego dobrym pomysłem będzie zabranie ze sobą wyników wykonanych wcześniej badań, na przykład krwi czy obrazowych. Jeśli chcesz zapytać endokrynologa dziecięcego o konkretne dolegliwości czy szczegóły dotyczące leczenia, przygotuj również krótki spis najważniejszych pytań. Pierwsza wizyta w poradni endokrynologicznej NFZ dla wielu rodziców bywa stresująca, dlatego łatwo można zapomnieć o istotnych kwestiach.

O co może zapytać endokrynolog podczas pierwszej wizyty?

Przed umówionym spotkaniem niektóre osoby zastanawiają się również, jakich pytań od lekarza można się spodziewać i jak się do nich przygotować. Pierwsza wizyta w dziecięcej poradni endokrynologicznej na NFZ to przede wszystkim wywiad z rodzicem oraz dzieckiem i zdecydowanie o konieczności dalszej diagnostyki. Z tego powodu endokrynolog może zapytać o wiele różnych aspektów związanych ze zdrowiem, niepokojącymi objawami czy chorobami w rodzinie. Najczęściej padają takie pytania jak:

• Czy w rodzinie występują przypadki chorób endokrynologicznych?
  • Jak często i w jakiej ilości dzieckoje posiłki?
  • Jakie niepokojące dolegliwości pojawiły się w ostatnim czasie?
  • Jak dzieckozachowuje się na co dzień?
  • Czy występują nietypowe objawy, takie jak zmęczenie, bóle głowy czy niepokojące zmiany na skórze?

Wizyta u takiego lekarza jak endokrynolog dziecięcy w ramach NFZ może pomóc w skutecznym rozpoznaniu i leczeniu problemów zdrowotnych dziecka, jeśli są one związane z zaburzeniami hormonalnymi. Dlatego warto reagować na wszelkie niepokojące objawy i konsultować je w poradni endokrynologicznej w odpowiednim czasie. Z kolei wcześniejsze przygotowanie do spotkania i spisanie wszystkich najważniejszych dolegliwości czy pytań zmniejsza ryzyko zapomnienia o istotnych kwestiach.