Grypa A/B – wykrywanie antygenu

Kod badania: GRYP-AB-2
Materiał: wymaz z gardła,nosa, nosogardzieli, aspiraty popłuczyny z nosa, nosogardzieli

Kiedy i w jakim celu
Badanie obecności antygenu wirusa grypy typu A lub B umożliwia diagnostykę zakażenia wirusem, którego objawy często mylone są z przeziębieniem.

Przy występowaniu objawów takich jak; gorączka (często powyżej 39°C),bóle głowy, dreszcze, bóle mięśni, stawów, katar, kaszel, bolące gardło,ogólne osłabienie. Diagnoza grypy stawiana jest na podstawie zaawansowania oraz stopnia ciężkości objawów,których nasilenie podczas przeziębienia jest znacznie mniejsze bądź zerowe. Wirus przenoszony jest drogą kroplekową, z człowieka na człowieka. Zakażeniu sprzyja przebywanie w większych skupiskach ludzi.
Grypa jest wirusową chorobą zakaźną. Epidemiologicznie występuje najczęściej w sezonie jesienno-zimowym, oraz wczesną wiosną. Objawy grypy mylone są często ze zwykłym przeziębieniem, podczas gdy choroba ta jest niezwykle niebezpieczna. Co roku na świecie z powodu grypy umiera kilkadziesiąt tysięcy osób (wg WHO).

Materiałem do badania jest wymaz z gardła.

Czas oczekiwania na wynik wynosi 1-3 dni w zależności od laboratorium,

Aby sprawdzić jaki jest czas oczekiwania na wynik w konkretnym mieście prosimy o pobranie karty produktu poniżej oraz wybranie miejscowości, w której badanie ma być wykonane.

Pamiętaj:
Testy immunochromatograficzne charakteryzują się ograniczoną czułością. Liczba fałszywie ujemnych wyników testów wykrywających antygeny wzrasta szczególnie w okresie dużej aktywności wirusa grypy, dlatego wskazana jest ich weryfikacja testem genetycznym!!!