fbpx
mgr Edyta Wieloch - Górska

mgr Edyta Wieloch – Górska

Neurologopeda i Logopeda dziecięcy

Jestem pedagogiem, logopedą, nauczycielem emisji głosu, neurologopedą. Wszystkie powyższe kierunki ukończyłam na Uniwersytecie Łódzkim,
Providerem – Terapeutą Bilateralnej Integracji, terapeutą Integracji odruchów ustno-twarzowych MNRI, terapeutą Integracji odruchów dynamicznych i
posturalnych MNRI (poziom I), terapeutą ręki. W czasie swojej drogi zawodowej byłam wykładowcą na Uniwersytecie Łódzkim (podyplomowe studia Logopedia z emisją głosu), na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu Oddział w Kaliszu (kierunki pedagogiczne). Przez kilka lat podróżowałam po całej Polsce z serią wykładów o komunikacji
organizowanych przez WSiP w Warszawie. Moją pasją i obszarem ciągłych poszukiwań jest neurologopedia. Jako terapeuta podążam za wciąż wzrastającymi potrzebami małych pacjentów, często wynikającymi z obciążeń cywilizacyjnych. Mowa jest wynikiem harmonijnego rozwoju ruchowego, emocjonalnego i społecznego. Odnalezienie tej harmonii
przez niedojrzały układ nerwowy dziecka nie jest łatwe, dlatego tak często trafiają do gabinetu dzieci z opóźnieniem, zaburzeniami czy zakłóceniami w rozwoju mowy. Jestem zwolenniczką holistycznego, zgodnego z naturą małego dziecka, podejścia w terapii logopedycznej. W swojej pracy wykorzystuję różne metody dostosowując je indywidualnie do każdego pacjenta.

Zajmuję się dziećmi:

  • – w wieku niemowlęcym z trudnościami z karmieniem;
  • – w wieku 1–3 lat z opóźnionym rozwojem mowy;
  • – w wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami artykulacyjnymi;
  • – z objawami neurologicznymi;
  • – z chorobami genetycznymi;
  • – z trudnościami szkolnymi;

Ukończyłam szkolenia :

  • Bilateralna Integracja – Program Indywidualny ,Nr Certyfikatu PL 00806/2021
  • Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych, poziom I i II – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów dr S.Masgutovej MNRI
  • Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych, poziom I – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów dr S. Masgutovej MNRI
  • ETT – NHO Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii podejście Esther de Ru
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, diagnoza – terapia -masaż,
  • Diagnoza i terapia autyzmu,
  • COVID 19 – Rehabilitacja Logopedyczna,
  • Kompleksowa Terapia Powięzi,
  • Zaburzenia eksteroceptywne – w pływ na organizm, diagnostyka, leczenie,
  • Masaż logopedyczny dziecka od podstaw,
  • Masaż sensoryczny dziecka z problemami SI,
  • Anatomia palpacyjna kompleksu ustno – twarzowego w ujęciu logopedycznym,
  • Taśmy anatomiczne w praktyce logopedycznej – wprowadzenie,
  • Masaż wisceralny, techniki manualne i ćwiczenia regulujące prace miednicy i klatki piersiowej,
  • Diaphragm Concept,
  • Dziecko nadwrażliwe na dotyk w sferze oralnej na terapii logopedycznej,
  • Elementy terapii manualnej a trudności funkcjonalne dziecka,
  • Wycisz mnie. Autoregulacja dziecka, jak ją osiągnąć dobierając odpowiednie procedury stymulujące układ dotykowy,
  • Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci – aspekt logopedyczny,
  • Diagnoza i terapia dysfagii,
  • Neuroprzekaźniki – biochemiczny obraz dziecka (fizjonomiczny i psychiczny) oraz ich wpływ na układy sensoryczne,
  • Diagnostyka i Terapia Układu Taktylnego u Dzieci Autystycznych,
  • Diagnoza i terapia dyzartrii,
  • Awersje pokarmowe u dzieci na przykładzie choroby refleksowej,
  • Ankyloglosja u noworodków i niemowląt,
  • Elementy terapii manualnej a trudności funkcjonalne dziecka,
  • Diagnostyka układu dotykowego,
  • Nadwrażliwość słuchowa,
  • Zaburzenia czucia głębokiego, obraz dziecka oraz terapia z wykorzystaniem wybranych technik manualnych,
  • Różnicowanie zaburzeń układu dotykowego, układ dotykowy analizowany pod kątem neurologicznym i psychologicznym, obraz dziecka z zaburzeniami taktylnymi,
  • Joga w logopedii
  • Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy,
  • Doskonalenie czynności zmysłów dziecka z wykorzystaniem bazy odruchów posturalnych,
  • Diagnoza dymensjonalna zaburzeń rozwoju,
  • Dysfagia w neonatologii i pediatrii,
  • Staw skroniowo – żuchwowy okiem logopedy,
  • Połykanie i pozycja spoczynkowa języka,
  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej. Wiek poniemowlęcy, przedszkolny i szkolny,
  • Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego), alalia. DDiagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo,
  • Trening interpersonalny,

Zapraszamy do polubienia naszego profilu oraz regularnych odwiedzin aby być na bieżąco.

Koszyk