PAKIET CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ

Kod badania: PKCHPP
Ilość badań w pakiecie: 6

Osoby aktywne seksualnie narażone są na ryzyko zakażenia drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową. Niestety związane jest to z możliwością wystąpienia choroby o poważnych konsekwencjach, jak również problemów z zajściem w ciążę, czy powikłań u noworodka. Tymczasem wiele chorób przenoszonych tą drogą, szczególnie w okresie początkowym może nie dawać żadnych objawów. Ważne jest więc prawidłowe dobranie badań laboratoryjnych.

Pakiet badań, który proponujemy umożliwia diagnostykę w kierunku najbardziej rozpowszechnionych w naszym społeczeństwie chorób przenoszonych drogą płciową:

·        opryszczka

·        kiła

·        HIV

·        chlamydioza

·        wirusowe zapalenia wątroby B i C.

W diagnostyce infekcji bakteryjnej Chlamydia trachomatis oraz wirusem opryszczki (HSV 1 i 2), wykorzystuje się testy serologiczne w klasach IgM oraz IgG. Obecność swoistych dla nich przeciwciał IgG świadczy o zakażeniu wirusem w przeszłości. Przeciwciała IgM (obecne w pakiecie rozszerzonym) stwierdza się w przebiegu ostrego zakażenia pierwotnego.

Pakiet podstawowy zawiera następujące badania:

Chlamydia trachomatis – p/c IgG

HIV – wirus HIV test przesiewowy

HCV – p/c przeciw HCV (WZW typu C)

HBs – p/c przeciw HBs (WZW typu B)

Test kiłowy – przesiewowy (WR)

HSV – wirus opryszczki typ 1/2 p/c IgG

Materiałem do badania jest krew. Badania nie wymagają specjalnego przygotowania. Nie trzeba być na czczo.