PAKIET TARCZYCOWY PLUS

Kod badania: PKTARPL
Ilość badań w pakiecie: 7

Tarczyca jest narządem wytwarzającym hormony (tyroksynę, trijodotyroninę i kalcytoninę) regulujące szybkość przemiany materii w organizmie. Choroby tarczycy dotykają co piątą osobę w Polsce, najczęściej chorują kobiety. Zaburzenia funkcjonowania tarczycy dają wiele dolegliwości, które często nie wskazują na poważną chorobę. Uczucie zmęczenia, senność, ogólne osłabienie czy problemy z koncentracją powinny obudzić naszą czujność.

Wśród zaburzeń funkcji tarczycy wyróżnić należy: niedoczynność, nadczynność oraz choroby tarczycy o podłożu autoimmunologicznym tj.: choroba Hashimoto i choroba Gravesa-Basedowa.

Badania wchodzące w skład pakietu umożliwiają w przypadku pacjentów niezdiagnozowanych:

·        rozpoznanie ewentualnych zaburzeń funkcji tarczycy

·        oznaczenie przeciwciał,

·        sprawdzenie czy wykryte zaburzenie ma charakter nadczynności, niedoczynności lub choroby  o podłożu autoimmunologicznym

·        oceny poziomu selenu w surowicy, który jest niezbędny do prawidłowej syntezy hormonów tarczycy

·        ocena poziomu jodu w organizmie, dokonywana przez badanie poziomu jodu w moczu (najlepiej odzwierciedla poziom jodu w naszym organizmie).

W skład pakietu wchodzą następujące badania:

TSH, fT3, fT4

przeciwciała ATPO, ATG

selen w surowicy

jod w moczu

UWAGA –  w skład pakietu wchodzi badanie poziomu jodu w moczu. Pamiętaj, że aby wykonać cały pakiet badań należy przynieść do Punktu Pobrań mocz w pojemniku.