RBet v6 (T225) IgE swoiste (L91)

Kod badania: T-225
Czas oczekiwania na wynik: 10 dni robocze
Materiał: Krew żylna, surowica

Kiedy i w jakim celu
Alergia na pyłek drzew obok alergii na pyłki traw, to jedna z najczęstszych przyczyn sezonowo występujących objawów alergii na pyłki roślin. Natomiast alergia na pyłek brzozy jest najczęstszą alergią na pyłki drzew w Polsce. Objawy alergii zaczynają się zazwyczaj w drugim tygodniu kwietnia i występują nawet do pierwszych dni maja.

Główne objawy:

Nieżyt nosa z częstym kichaniem,
Wyciek wodnisto-śluzowej wydzieliny,
Blokada nosa,
Świąd i zaczerwienienie spojówek,
Objawy obturacji oskrzeli ze świszczącym oddechem, kaszlem lub uczucie ciężkości w klatce piersiowej.

Jeżeli powyższe objawy nie poddają się leczeniu objawowemu (leki przeciwhistaminowe, glikokortykosteroidy), zwłaszcza jeżeli narastają objawy obturacji oskrzeli, specjalista alergolog może zadecydować o odczulaniu podjęzykowym lub iniekcyjnym (trwającym 3-4 lata). Obecność przeciwciał dla Bet v1 jest wskazaniem do swoistej immunoterapii.  Oznaczenie Bet v2 i Bet v4 pozwala zweryfikować czy uzyskane dodatnie wyniki na pozosatłe alergeny pochodzenia roślnnego mogły zostać zafałszowane przez obecność pzreciwciał dla tych właśnie białek,  dlatego zalecamy wykonanie pełnej diagnostyki komponentowej w kierunku alergii na pyłek brzozy: Bet v1, Bet v2, Bet v4, Bet v6.
Przygotowanie do badań
Materiałem do badania jest krew.
Pacjent nie musi być na czczo, należy jedynie unikać posiłków wysokotłuszczowych.
Nie wymaga odstawienia leków sterydowych i przeciwhistaminowych podanych doustnie i miejscowo.
Test wykorzystuje alergeny rekombinowane – struktury białkowe syntetyzowane przez obcy organizm, np.komórki bakterii wprowadzając do nich określoną informację genetyczną. Charakteryzuje się większą czystością powstałego alergenu, w porównaniu do alergenów pochodzenia naturalnego. Bet v6 jest krzyżowo reagującym, małym antygenem pyłku brzozy, reaguje z alergenami banana, marchwi, gruszki, jabłka i oliwki.

Test wykonywany jest metodą referencyjną ImmunoCAP, uznawaną za złoty standard w alergologii. Prawdziwie ilościowy zakres pomiarowy od 0,1-100 kUA / L.